Va oferim sinteza proiectului de lege privind vaccinarea populatiei in forma in care a fost votat de Senatul Romaniei, cu semnalarea principalelor abuzuri:
Iata o sinteza a proiectului de lege privind vaccinarea populatiei in forma in care a fost votat de Senatul Romaniei, cu semnalarea principalelor abuzuri.
- Obliga nu doar copiii, ci si adultii, sa fie vaccinati. Art 1. Pct 1
- Face o diferentiere nestiintifica intre termenii “reactie adversa” si “efect advers”, cu intentia de a disculpa statul si producatorul de vaccinuri de raspunderea in fata pacientului afectat de reactii/efecte adverse postvaccinale. Art 2. lit. i
- Transforma parintii intr-un inamic al copilului si nu tine cont de prezumtia de nevinovatie/buna credinta a parintilor cand este vorba de refuzul vaccinarii, calificand refuzul parintelui de face demersuri in vederea administrarii vaccinului drept “neglijare medicala”. Art 3, lit. q
- Nu prevede un numar exact al vaccinurilor obligatorii din Calendarul National de Vaccinare administrate copiilor si adultilor. Numarul si tipul vaccinurilor obligatorii va fi stabilit prin simplu ordin de ministru, fara consultarea Parlamentului, respectiv fara dezbateri publice. Art.6 pct. 1
- In caz de epidemie intreaga populatie a Romaniei va fi vaccinata. Epidemiile se stabilesc prin ordin de ministru. Art 6 (2). Au fost situații când pandemiile declarate au fost susținute de interesele companiilor farmaceutice, influențând deciziile guvernamentale. De exemplu, dacă vaccinarea ar fi fost obligatorie, acum câțiva ani, toți am fi fost vaccinați împotriva virusului AH1N1?
- Nu prevede infiintarea niciunei institutii independente care sa cerceteze si sa certifice cazurile de reactii adverse postvaccinale. Acest fapt genereaza un major conflict de interese, avand in vedere ca cei care efectueaza vaccinarea sunt aceeasi cu cei care trebuie sa raporteze producerea efectelor adverse. Art 10, pct 1 si pct 3
- Tipurile de reactii adverse postvaccinale se stabilesc printr-o hotarare de guvern. Ce ar putea impiedica guvernul sa stabileasca o lista mai scurta de efecte adverse pentru ca masurile compensatorii sa fie si ele mai mici? Art. 10 pct 2.
- Firmele producatoare de vaccinuri impreuna cu MS, vor informa populatia DOAR despre efectele pozitive si avantajele vaccinarii, acest fapt determinand un delict prin omisiune deoarece fiecare prospect al vaccinurilor contine deja o lista a reactiilor adverse, producatorul recunoscand efectele adverse chiar in prospect. Art. 11. Pct 1. O informare CORECTA si COMPLETA ar fi cea prin care se informeaza asupra TUTUROR aspectelor pozitive si negative.
- Introduce conceptul de “consimtamant prezumat la vaccinare”. Art. 21. Pct 3. Cum respecta acest concept nou introdus legislatia EXISTENTA referitoare la consimtamantul informat al pacientului?
- Nu mai considera medicul de familie/medical specialist drept o autoritate medicala competenta fiind nevoie ca contraindicatiile semnalate de acesta sa fie supuse unei analize a unei comisii speciale fiind astfel descurajat diagnosticul corect. Art 22 pct 2
- Medicul de familie trebuie sa evalueze starea de sanatate a pacientului inainte de vaccinare printr-o anamneza. Daca acesta ajunge la concluzia ca respectivul pacient se poate vaccina, se trece imediat la vaccinare. Daca insa medicul de familie in urma anamnezei considera ca pacientul are o contraindicatie la vaccinare, competenta lui nu mai este suficienta, fiind nevoie de o reexaminare a unei comisii judetene de vaccinare.
Prin urmare, acest proiect de lege decreteaza, in mod eronat, ca acelasi medic, calificat profesional pentru a realiza anamneza pacientului si pentru a-l considera apt pentru vaccinare, nu este calificat profesional pentru a stabili, in egala masura, si contraindicatia la vaccinare. In concluzie, intelegem ca statul, in mod partinitor doreste vaccinarea populatiei cu orice pret, fapt care este inadmisibil. Art.12 pct.b si Art 22. Pct. 2
- Obliga parintii sa recupereze intreaga schema de vaccinare pentru un copil indiferent de varsta acestuia, omitand faptul ca anumite vaccinuri se administreaza si sunt testate doar pentru anumite categorii de varsta. Art 24. Pct 2
- Conditioneaza accesul copiilor in institutiile de invatamant de stat sau particulare de efectuarea obligatorie a 8 vaccinuri sau de recuperarea vaccinarilor neefectuate in termen de un an de la data admiterii in colectivitate. Art. 23, 24, 25
Neprezentarea sau nerespectarea calendarului de recuperare determina sesizarea Comisiilor Judetene de Vaccinare, a Inspectoratelor Scolare, a Inspectiei de Stat din cadrul Directiilor de Sanatate Publica sau a Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, parintii fiind supusi practic unor investigatii privind statusul vaccinal al copiilor si fiind pasibili de amenzi intre 5.000 si 10.000 de lei, amenzile putand fi applicate in mod repetat, fara nicio limitare. Art 71 alin 3, litera e, punctul 2
Mai mult, pentru prima data intr-un text legislativ se prevede ca pentru aceeasi fapta, poti primi un numar nelimitat de sanctiuni contraventionale.
Totodata, refuzul repetat al parintelui de a face demersurle necesare in vederea administrarii vaccinurilor obligatorii, este considerata neglijare medicala, ceea ce poate atrage sesizarea Directiei Generale de asistenta Sociala si Protectia Copilului. Art. 3 lit q., Art 40 litera l
Aceasta Directie poate sesiza instant judecatoreasca pentru decaderea totala sau partial a parintilor din exercitiul drepturilor parintesti.
- Angajatorii suporta din bugetul propriu costurile pentru vaccinuri si administrarea acestora personalului propriu, care, prin natura profesiei sau a formarii pe care o urmeaza, este expus la riscul de infectare sau poate reprezenta o sursa de infectie care ar putea pune in pericol sanatatea publica. Ori a carui vaccinare este obligatorie. Art. 35 alin. 1. Angajatorii care nu vor asigura fondurile necesare vaccinarii vor fi sanctionati cu amenzi succesive. Art. 71, alin. 3
Categoriile profesionale eligibile pentru vaccinare obligatorie vor fi stabilite prin hotarare de Guvern. Printre acestea putandu-se numara personalul din invatamantul public si privat, personalul din unitatile de alimentatie publica etc.
- Ingradeste dreptul la exprimarea libera a opiniilor referitoare la vaccinuri/vaccinare a personalului medico-sanitar si farmaceutic, prin introducerea in textul legii a unor obligatii subiective de tipul ” sa nu furnizeze informatii partinitoare”?Art 59, pct a
- Obliga acei parintii care, desi nu au fost convinsi in cadrul sedintelor de informare de beneficiile vaccinarii pentru copii lor, sa plateasca amenzi usturatoare daca nu ii vaccineaza. Art 71
Proiectul legii incalca Constitutia Romaniei, legi organice si prevederi ale Tratatelor internationale la care Romania e parte. Cu toate acestea proiectul a fost votat in unanimitate de Senat.
In acest moment, proiectul de lege se afla in dezbaterea Comisiilor din Camera Deputatilor, care este camera decizionala.
Comisia pentru Invatamant si Comisia Administratiei Publice din Camera Deputatilor au dat aviz pozitiv proiectului de lege privind vaccinarea populatiei Romaniei. Trebuie sa precizam faptul ca Comisia pentru Invatamant era anuntata pentru marti, 28 noiembrie, ora 13:00 si cand reprezentantii societatii civile s-au prezentat la dezbatere la ora 13:00 au aflat cu stupoare faptul ca Comisia s-a reunit in cursul diminetii la ora 10:30. Cat despre asa zisa dezbatere a Comisiei pentru Sanatate din cadrul Camerei Deputatilor puteti citi aici.
Mai multe detalii despre acest proiect de lege si traiectoria lui, puteti citi aici!
Cunoasterea este putere!
Lion Mentor Association